میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است؟

میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است - مطب دکتر عالیان در شهر تهران

جراحی‌های زیبایی مانند جراحی زیبایی بینی در حال حاضر طرفداران بسیاری در کشورمان دارد. اکثر افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی جوانان مخصوصاً خانم‌ها هستند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که جراحی زیبایی بینی تنها به منظور بهبود زیبایی چهره فرد انجام نمی‌شود بلکه در اغلب موارد ایرادات داخلی بینی و مشکلات تنفسی بیمار نیز در حین جراحی برطرف می‌شود. در این مطلب از وب‌سایت دکتر عالیان متخصص گوش، حلق و بینی در شهر تهران قصد داریم تا شما را با نکات مهمی در زمینه جراحی بینی بیشتر آشنا کنیم و به این سؤال پاسخ دهیم که میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است پس با ما همراه باشید.

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به نوعی عمل جراحی بینی اطلاق می‌گردد که در آن شکل ظاهری بینی بهبود پیدا می‌کند و عملکرد طبیعی بینی نیز دچار اختلال نمی‌شود. در عمل رینوپلاستی جراح سعی می‌کند تا با در نظر گرفتن تمام اجزای چهره، به بینی بیمار فرم دهد. در واقع می‌توان این نوع جراحی را ترکیبی از علم و هنر دانست زیرا مهارت جراح در نتیجه پایانی عمل بسیار تأثیرگذار است. متأسفانه تصورات اشتباهی در مورد جراحی بینی وجود دارد که باعث می‌شود بیمار نتواند در این مورد به درستی تصمیم بگیرد.

یکی از تصورات غلط در این زمینه میزان تغییراتی است که فرد بیمار انتظار دارد تا پس از عمل بینی به آن دست یابد. بهتر است بدانید که هدف جراح متعادل‌سازی بینی و به وجود آوردن تناسب بین اندازه بینی با سایر اجزای صورت است، به نحوی که مشکلات تنفسی و اختلال در عملکرد طبیعی بینی پس از جراحی به وجود نیاید.

میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است - مطب دکتر عالیان جراح بینی در تهرانحقایقی در مورد جراحی زیبایی بینی

• هدف شما از جراحی بینی صرفاً باید بهبود بخشیدن به ظاهر و فرم بینیتان باشد و نمی‌توان توقع زیبایی بی‌عیب و نقص و ایده‌آلی را داشت که اغلب بیماران در ذهن خود خیال‌پردازی می‌کنند.
  • همه افرادی که تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی دارند، لزوماً کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی نیستند. پزشک با بررسی مشکلات ساختاری بینی، بررسی نوع پوست، غضروف نوک بینی و سایر معیارهای مهم در جراحی بینی به شما خواهد گفت که آیا شما می‌توانید نتایج دلخواهتان را پس از انجام جراحی بینی به دست آورید یا خیر؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای معاینه و مشاوره جراحی زیبایی بینی به یک پزشک ماهر و باتجربه مراجعه کنید.
  • جراحی بینی گوشتی، جراحی‌ زیبایی دشواری است و در اکثر موارد نمی‌توان تغییرات زیادی را بر روی این نوع بینی‌ها اعمال کرد زیرا جراحی بینی بر روی استخوان‌ها و غضروف بینی انجام می‌شود و نمی‌توان نوع پوست را تغییر داد، بنابراین نوک بینی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند پس از جراحی زیاد تغییر نخواهد کرد. منظور از بینی گوشتی، بینی دارای غضروف ضعیف و پوست ضخیم می‌باشد.
  • افرادی که دارای آلرژی هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید آلرژی آن‌ها نخواهد شد. در اکثر مواقع پزشک پس از جراحی بینی به شما توصیه می‌کند تا مدتی از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید تا روند بهبودی شما دچار مشکل نشود.
  • پس از جراحی زیبایی بینی برای مدتی نمی‌توانید از عینک استفاده کنید بنابراین اگر تمایل دارید که لیزیک انجام دهید، بهتر است این کار را قبل از جراحی بینی انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. همچنین بهتر است بدانید داشتن ارتودنسی مانع انجام جراحی بینی نخواهد شد.

چه مشکلاتی با انجام عمل زیبایی بینی قابل رفع شدن است؟

• بزرگ بودن بینی
  • قوز بینی
  • انحراف بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • دو شاخه بودن بینی
  • بینی دارای سوراخ‌های بزرگ و افتاده
  • بینی پهن

میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است؟

سؤالات گوناگونی ذهن افرادی که تمایل به انجام جراحی بینی دارند را مشغول می‌کند یکی از این سؤالات متداول این است که میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است. برای پاسخ به این سؤال بهتر است به بررسی مشکلاتی که پس از جراحی بینی ممکن است برای فرد به وجود بیاید، بپردازیم.

1- کبودی

معمولاً پس از جراحی بینی، اطراف بینی و زیر چشم‌ها اندکی دچار کبودی خواهد شد که دلیل آن خونریزی مویرگ‌های زیرپوست این نواحی از صورت در هنگام عمل جراحی می‌باشد. در مورد کبودی پس از جراحی زیبایی بینی نباید نگرانی و دغدغه خاصی داشته باشید زیرا معمولاً پس از گذشت یک هفته از جراحی، تمام این کبودی‌ها برطرف می‌شوند.

2- ورم بینی

یکی از مشکلات شایع پس از رینوپلاستی، تورم بینی است. ورم بینی نیز مانند کبودی امری طبیعی در جراحی زیبایی بینی به شمار می‌رود. در اکثر موارد تورم بینی پس از گذشت یک ماه از جراحی تا حدود زیادی رفع می‌شود. استفاده از کمپرس سرد پس از جراحی تا میزان زیادی در رفع ورم و کبودی بینی مؤثر است.

3- درد جراحی بینی

شما نباید درباره درد در هنگام جراحی بینی نگرانی داشته باشید؛ زیرا در هنگام جراحی شما بیهوش هستید و هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهید کرد. پس از اتمام عمل جراحی و به هوش آمدن نیز پزشک برای شما داروهای مسکن تجویز خواهد کرد بنابراین مشکلی از این بابت نخواهید داشت. به وجود آمدن کبودی، ورم و در برخی موارد افزایش دمای بدن پس از جراحی بینی طبیعی می‌باشد. با این حال اگر پس از جراحی بینی دچار مشکلی شدید بهتر است هرچه سریع‌تر مشکلات خود را با پزشکتان در میان بگذارید و به توصیه‌های او به دقت گوش کنید.

نتیجه نهایی جراحی بینی چه زمانی قابل مشاهده است؟

پس از باز کردن پانسمان، بینی اندکی بزرگ به نظر می‌آید اما این مسئله به خاطر ورم بینی به وجود می‌آید که با گذشت زمان برطرف می‌شود. همچنین مدتی پس از جراحی ممکن است نوک بینی و لب بالایی شما نیز اندکی بی‌حس باشد که با گذشت زمان و انجام مراقبت‌های پس از جراحی بینی این مشکلات به‌مرور برطرف می‌شود. اکثر پزشکان زیبایی معتقدند فرم نهایی بینی یک سال پس از جراحی قابل مشاهده است بنابراین باید اندکی صبور باشید.

میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است - مطب دکتر عالیان در تهرانسخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی را در خصوص جراحی زیبایی بینی و همچنین مشکلاتی که ممکن است پس از جراحی زیبایی بینی به وجود بیاید را با شما در میان بگذاریم و به این سؤال مهم پاسخ دهیم که میزان درد بینی در هنگام عمل و بعد از عمل چقدر است. اگر هنوز هم در مورد جراحی زیبایی بینی سؤالاتی دارید، می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر عالیان متخصص گوش، حلق و بینی مورد معاینه قرار بگیرید و سؤالات خود را با ایشان در میان بگذارید.